Dags att sälja din bostad i Stockholm och dags att äntligen göra vinst? Stockholm är, och har så varit under en längre tid, en unik stad sett till att bostadspriserna ligger på en konsekvent hög nivå. Att sälja en bostad kan innebära en enorm vinst. Men, det är viktigt att ordet k a n synas närmare. Det finns ingen garanti att du säljer med vinst. Homestyling Stockholm kan emellertid göra möjligheten större.
Många säljare tänker sig att det handlar om enkla pengar. Det är bara att lägga ut bostaden till försäljning och resten ordnar sig. Under en kortare period var detta möjligt i Stockholm, men numera så krävs det en större ansträngning för att nå ut och för att locka spekulanterna. Homestyling i Stockholm är en tjänst som kan göra en enorm skillnad. I kombination med rätt mäklare och att sälja i rätt läge så är homestyling den faktor som ger absolut högst vinst i samband med att man säljer en bostad.
Så fungerar homestyling i Stockholm
Vad är då homestyling? Tjänsten innebär att du som säljare anlitar en extern specialist som inreder ditt hem inför fotografering och visning. Det kallas även för homestaging, men just homestyling är en mer vedertagen term för denna tjänst. Idag så är homestyling något som många mäklare använder sig av och rekommenderar säljare att använda. Kostnaden kan man dessutom dra av mot reavinsten så det handlar om en väldigt förmånlig tjänst.
Grundprincipen med homestyling är att man inreder en bostad för köparen. En stylist och inredare gör sitt jobb för att väcka intresse hos en spekulant och för att få dennes fantasi att flöda. Det gör skillnad och det kan konkret innebära att man byter ut soffan, sätter upp ny konst på väggarna, byter fåtöljer, använder nya sängkläder och värmer upp övriga rum med diverser textilier i säsongens färger och mode. Kort sagt: man inreder för spekulanten och inte för säljaren.
Homestyling i Stockholm innebär inte att du saknar stil
Många privatpersoner idag sitter inne på ambitioner gällande inredningen. Man följer mer i trenderna, man läser inredningstidningar och följer program både via tv och via nätet. Det kan skapa problem. En person som själv anser sig ha en oklanderlig känsla för stil och design kan känna att den egna inredningen räcker i samband med en försäljning. Det man måste veta är att homestyling i Stockholm aldrig är personlig.
Förklarat: din inredning är säkerligen fin, cool och personlig – men den är för dig. Homestyling är för andra och för att locka den stora massan. Vilket konkret kan innebära att din soffa inte passar, att dina tavlor inte blir tilltalande och att just ditt val av möblering inte alls kommer att vara säljande. Det är inget personligt mot dig och det är inget pekfinger mot din smak. Homestyling i Stockholm är till för att egga andra och för att de ska se den fulla potentialen i en bostad.
Less is more: för mycket möbler, för många personliga detaljer och för starka färger – man kan bli rekommenderad att måla om – kan vara avskräckande. En spekulant kan känna att man är inne i en annan persons hem. Det man vill att en spekulant ska känna är att denne är inne i sitt egna, framtida hem. Det är exakt det som homestyling handlar om.